Regulamin
Organizator
Klub Imprez na Orientację STOWARZYSZE (Koło nr 44 przy Oddziale Międzyuczelnianym PTTK w Warszawie www.stowarzysze.om.pttk)
Cele imprezy
- podnoszenie ogólnej sprawności fizycznej uczestników,
- promowanie ruchu i zdrowego stylu życia,
- praktyczne potwierdzenie własnych umiejętności w posługiwaniu się mapą i kompasem,
- prezentacja walorów krajoznawczych Polski,
- wymiana doświadczeń pomiędzy uczestnikami zawodów.
Współpraca
- Oddział Międzyuczelniany PTTK w Warszawie www.om.pttk.pl
Komitet Organizacyjny
Kierownik Imprezy: Barbara Szmyt (PInO nr leg. 660)
Sędzia Główny: Michał Kuś (PInO nr leg. 747)
Kartografia: Michał Kuś
Budowa tras:, Barbara Szmyt, Michał Kuś
Biuro zawodów:
- Dariusz Walczyna (PInO nr leg. 420)
- Agnieszka Kuś (PInO nr leg. 744)
- Członkowie Klubu InO STOWARZYSZE
Termin i miejsce
2-4 października 2020 r.
Baza Rajdu:
Ośrodek „Krokodyl u Jana”
Topornia 21 26-400 Przysucha
51.334608 20.628112
Forma, etapy, kategorie
Sobota:
- Rogaining pieszy 8h (TP8h)
start indywidualny, 1 pkt. do odznaki InO,
zaliczany do Pucharu Polski w Pieszych Maratonach na Orientację - Rogaining pieszy 5h (TP5)
start indywidualny, 1 pkt. do odznaki InO - Rogaining rowerowy 5h (TR5)
start indywidualny, 1 pkt. do odznaki InO
Niedziela:
- Rogaining 3h (TP3) – tzw. Dożynki
start indywidualny, 1 pkt. do odznaki InO
możliwość startu pieszo lub na rowerze
W dożynkach brać udział mogą wszyscy, którzy w sobotę uczestniczyli w Rajdzie w ramach podstawowego wpisowego po uprzednim zgłoszeniu. Osoby, które chcą wystartować tylko w niedzielę uiszczają opłatę zgodnie z tabelą wpisowego.
Dożynki odbędą się w zależności od ustaleń z lokalnymi władzami, sytuacji epidemiologicznej oraz jeśli do 25.09. udział zadeklaruje minimum 15 osób. Ostateczna decyzja zostanie podjęta 26.09., a jeśli dożynki się nie odbędą, osoby które opłaciły udział tylko w dożynkach otrzymają pełny zwrot wpisowego.
planowane trasy towarzyszące
- MiniInO – 1 pkt. do odznaki InO
- BPK – Orienteering z GPS, 1 pkt. do odznaki InO
- Turystyczno-Rekreacyjne InO (TRInO) – do samodzielnego przebywania
- Inne – podane w późniejszym terminie
Trasy towarzyszące odbędą się w zależności od ustaleń z lokalnymi władzami oraz sytuacji epidemiologicznej.
Mapy
mapa w skali 1:25000 lub 1:15000, opracowana na podstawie danych pomiarowych LIDAR, OpenStreetMap, bazy BDOT10k, ortofotomapa, baz danych informacji publicznej oraz prac terenowych.
Teren
Leśny i polny, o urozmaiconej rzeźbie (i mikrorzeźbie) terenu i zmiennej sieci drogowej.
Zasady współzawodnictwa
- W trakcie rajdu uczestnicy mogą poruszać się pieszo bądź – na trasie rowerowej – rowerem i odpoczywać wg uznania. Nie wolno korzystać pomocy osób trzecich i żadnych środków transportu.
- Start tras długodystansowych odbywa się masowo, przy zachowaniu dystansu społecznego przez uczestników bądź przy założonych maseczkach osłaniających usta i nos.
- Uczestnik jest zobowiązany przez cały czas nosić w widocznym miejscu numer startowy.
- Mapy dla tras długodystansowych wydawane będą przy rejestracji w Bazie Rajdu. Zaznaczone na mapie punkty nie będą na tym etapie miały przypisanej wartości, a ich numery zostaną przydzielone losowo przy budowie trasy.
- Punkty kontrolne będą miały przydzieloną wartość od 0 do 9 punktów przeliczeniowych (PP). Przyporządkowanie wartości do numerów PK zostanie ogłoszone w trakcie odprawy, na pół godziny przed startem poszczególnych tras.
- PK w terenie oznaczony jest przestrzennym, biało-czerwonym lub biało-pomarańczowym lampionem, wyposażonym w perforator. Dodatkowo, jako zabezpieczenie, miejsce umiejscowienia lampionu może zostać oznaczone farbą w aerozolu lub konfetti.
- Zaliczenie PK odbywa się poprzez perforację na odpowiednim miejscu karty startowej. W przypadku stwierdzenia braku lampionu informację należy telefonicznie przekazać do Organizatora i wykonać zdjęcie pozwalające zidentyfikować miejsce jego wykonania.
- Uczestnik dowolnie wybiera trasę oraz PK do potwierdzenia.
- Klasyfikacji podlegają uczestnicy, którzy dotrą na metę zawodów przed upływem 8 godzin. Osoby, które przekroczą ten czas o maksymalnie 30 minut, również są klasyfikowane, ale za każdą minutę od wyniku odejmowany jest 1 PP. Osoby, które dotrą na metę później nie będą klasyfikowane.
- O końcowym miejscu decyduje ilość zdobytych punktów przeliczeniowych. W przypadku tej samej ilości PP, przyznawane jest miejsce ex-aequo.
- Na trasie obowiązuje zakaz używania innych map niż dostarczone przez organizatora.
- W czasie zawodów dozwolone jest wykorzystywanie urządzeń GPS tylko w celu rejestracji trasy oraz pomiaru odległości. W szczególności nie można wykorzystywać cyfrowych map do pomocy w nawigacji.
Trasy towarzyszące
Zasady uczestnictwa w trasach towarzyszących będą podawane bezpośrednio w trakcie imprezy.
Klasyfikacja
Uczestnicy tras długodystansowych będą klasyfikowani w kategorii OPEN (wszyscy) oraz K (kobiety).
Jeśli uda się zorganizować Dożynki, uczestnicy tras 8h w sobotę i 3h w niedzielę będą rywalizować w łącznej klasyfikacji Wielkiego Smoka.
Klasyfikacja w rankingach
Uczestnicy startujący na trasie 8h rogainingu pieszego (TP8h) będą sklasyfikowani w Pucharze Polski w Pieszych Maratonach na Orientację.
Warunki uczestnictwa
W zawodach mogą uczestniczyć osoby pełnoletnie, które:
- zapoznały się z niniejszym regulaminem i potwierdzą przy zapisach akceptację jego treści,
- uiściły opłatę startową,
- przy rejestracji w Bazie Zawodów złożą oświadczenie o udziale w zawodach na własne ryzyko i odpowiedzialność,
Organizator nie zapewnia opieki dla osób niepełnoletnich, biorących udział w zawodach.
Przy rejestracji osoby niepełnoletnie muszą złożyć podpisane przez rodzica / opiekuna oświadczenie o wyrażeniu zgody na udział podopiecznego w zawodach oraz akceptacji warunków udziału. Organizator zastrzega sobie prawo do kontaktu z rodzicem lub opiekunem w celu potwierdzenia wyrażonej zgody.
Zgłoszenia i wpisowe
Zgłoszenia przyjmowane będą elektronicznie poprzez formularz dostępny na stronie PMNO.
Trasa | Płatność do 25.09 | Płatność do 01.10 | Płatność na miejscu |
---|---|---|---|
TP8h | 60 pln | 75 pln | 100 pln |
TP5h | 55 pln | 70 pln | 100 pln |
TR5h | 55 pln | 70 pln | 100 pln |
TP3h – dożynki | 10 pln | 15 pln | 25 pln |
Zgłoszenie po terminie 25.09.2020 r. nie gwarantuje pełnych świadczeń. Na każdej trasie obowiązuje limit uczestników – 150 osób.
Wszyscy chętni do udziału w dożynkach zapisują się na trasę TP3 na stronie PMNO – dotyczy to również osób, które startują w sobotę i chcą wykorzystać możliwość bezpłatnego startu w niedzielę. (Ze względu na ograniczenia systemu zapisów PMNO, nie pozwalającego zapisać na drugą trasę w formularzu zostało dodane odpowiednie pytanie), Osoby niezgłoszone na trasę TP3 w terminie uiszczają pełną płatność za udział, niezależnie od tego, czy startowały w sobotę czy nie.
Zniżki
Do udziału w zawodach z obniżoną opłatą startową upoważnieni są:
- Członkowie PTTK z ważną na 2020 r. legitymacją od powyższych kwot odejmują 5 zł.
- Zwycięzcy tras TP8h, TP5h i TR5h z Przejścia Smoka 2019 od powyższych kwot odejmują 10 zł.
Świadczenia
- komplet map dla każdego uczestnika,
- numer startowy,
- gorący posiłek regeneracyjny w sobotę (na mecie),
- napoje na mecie,
- stolik kawowo-herbaciany i dostęp do wrzątku w Bazie,
- dyplomy dla najlepszych we wszystkich kategoriach, trofeum dla zwycięzcy rogainingu 8h (TP8h),
- odcisk okolicznościowej pieczęci,
- pamiątkowa naklejka,
- potwierdzenie punktów do odznak PTTK (w tym InO),
- weryfikacja odznak: InO, TRInO, Lampion (wszystkie stopnie),
- protokół w formie elektronicznej,
- inne materiały, niespodzianki i nagrody w przypadku pozyskania sponsorów Rajdu.
noclegi
harmonogram
Planowane godziny rozpoczęcia to:
Trasa TP8h – 9:00
Trasa TR5h – 10:00
Trasa TP5h – 11:00
Ze względu na brak zorganizowanego noclegu w Bazie w tym roku mapy będziemy rozdawać dopiero przed startem – dla każdej trasy 30 min. przed ww. godziną startu.
Biuro Zawodów będzie czynne w sobotę od godziny 7:00.
Szczegółowy harmonogram zostanie opublikowany najpóźniej w komunikacie technicznym.
Postanowienia końcowe
- Rajd będzie się odbywał przy nieograniczonym ruchu drogowym, dlatego uczestnicy zobowiązani są do przestrzegania przepisów ruchu drogowego.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wypadki losowe zaistniałe podczas dojazdu uczestników na Rajd i powrotu z niego a także podczas jego trwania.
- Uczestnicy zobowiązują się do przestrzegania zarządzeń i poleceń ze strony służb porządkowych oraz Organizatora w czasie trwania Rajdu.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje przebywania przez uczestników na terenach stanowiących własność prywatną oraz terenów zamkniętych.
- Zabronione jest niszczenie wszelkich upraw, nasadzeń leśnych jak i własności prywatnej i nie tylko.
- W przypadku wypadku obowiązuje nakaz udzielenia pomocy poszkodowanym uczestnikom Rajdu oraz natychmiastowego powiadomienia Organizatora o zaistniałym zdarzeniu.
- Uczestnik dokonujący rejestracji, akceptuje warunki niniejszego regulaminu i wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.Nr 133, poz.883).
- Uczestnik udziela zgody na wykorzystanie swojego wizerunku przez Organizatora, media i sponsorów.
- Organizator zastrzega sobie prawo do interpretacji niniejszego Regulaminu oraz do jego zmian.
- Szczegółowe zasady przeprowadzenia Rajdu (w tym uwzględniające aktualną sytuację epidemiologiczną) opublikowane zostaną w komunikacie technicznym do 30 września 2020 r.